METRO стартира METRO Accelerator for Retail – програма за развитие на дигитални приложения в търговията

  • До 12 март 2017 година акселераторът очаква дигитални предложения, подкрепящи бизнеса на търговски обекти – от малки киоски и местни хранителни магазини, до фирми за доставки и услуги и големи вериги хипермаркети
  • От 12 юни 10 стартиращи компании с предложения в подкрепа на търговци ще започнат интензивна 3-месечна програма в German Tech Entrepreneurship Center в Берлин и ще получат финансиране от 120 000 евро за проектите си
  • Предложенията се очакват на www.metroaccelerator.com

 

METRO GROUP стартира нова специализирана програма за развитие на дигитални иновации с приложение в търговията. METRO Accelerator for Retail ще търси start-up екипи, които разработват технологични услуги и продукти, ускоряващи бизнес процесите в сектора на търговията, развиващи връзките с клиентите, въвеждайки ги в дигитална ера. Дигиталните приложения трябва да подпомогнат клиентите да станат по-успешни, а хипермаркетът на METRO GROUP,  Real, една от големите вериги в Германия, също ще се възползва от предложените проекти. Обхватът на дигиталните предложенията може да бъде от малки обекти, киоски, през местни хранителни магазини, компании за доставки и услуги, до вериги магазини и хипермаркети.

До 12 март 2017 година start-up компаниите, проявили интерес могат да направят апликациите си на английски език през уебсайта www.metroaccelerator.com . Кандидатите трябва да попълнят въпросник, а също така, при желание, да качат и свое видео, обясняващо проекта. Комуникацията е на английски език. Директни срещи и телефонни интервюта с жури, съставено от инвеститори и ментори, ще определят 10-те най-обещаващи предложения.

Финалистите ще се възползват от експертизата на METRO и партньорът му – предприемаческата мрежа Techstars, които ще осигурят над 100 ментори за 10-те компании. „В основата на нашата стратегия е да подпомогнем своите клиенти да бъдат още по-успешни в своя бизнес.“, казва Олаф Кох, председател на Управителния съвет на METRO AG. „Убедени сме, че независимите търговци могат да се възползват по най-добрия начин от дигиталните решения – от гледна точка на комуникация с клиенти, нови услуги и в подкрепа на своите бизнес операции. Това е и основната причина да стартираме METRO Accelerator for Retail.“

METRO Accelerator for Retail е първият акселератор, който систематично ще промотира дигитални приложения за независичми търговци (B2B2C) и за водещата верига хипермаркети Real (B2C). Демо денят на акселератора ще бъде през септември 2017 г. в Берлин, а финалистите ще получат инвестиция от 120 000 евро, достъп до експертите от мрежите на METRO, Real и Techstars, възможност да използват co-working пространство за времетраенето на програмата и други.

“С втората си акселераторска програма можем още по-добре да продкрепим сатартапите, възползвайки се от натрупания вече опит от хоспиталити акселератора. METRO Accelerator for Retail ще очаква най-добрите B2B and B2C иновации в сферата на търговията – от приложения базирани на augmented reality за пазаруване от света на бъдещето до дигитални решения за логистика в хипермаркетите и до технологични системи за управление на франчайз вериги.“, обяснява Александър Зумдиек, управляващ директор на METRO Accelerator for Retail.

Новата програма за иновации допълва съществуващия проект на METRO Accelerator, която вече втора година селектира технологични предложения с добавена стойност за професионалните клиенти на МЕТРО от хотелския, ресторантьорски и кетъринг бизнес.

 

През 2016 г. българският startup Reputize стана част от програмата за иновации в сферата на хотелския бизнес и ресторантьорството.Компанията предлага инструменти за управление на репутацията на хотели. Стартапът разчита на big data технологии, агрегиране на ревюта за хотели от повече от 100 онлайн източника за пътувания и социални медии. Reputize подпомага хотелиерите да получат по-голямо присъствие с ревюта в уебсайтове като Trip Advisor, Holidaycheck, Zoover.com, TUI, ITS, Neckerman, Trivago. Компанията осигурява обратна връзка от гостите на хотела през различни канали – таблети и киоски в хотелите, през WiFi мрежата, е-мейл и др., за да може техният мениджмънт да получава обратна връзка в реално време от клиентите си. Хотелиерите могат да следят онлайн поведението и рейтингите на конкурентите си, буквално от другата страна на улицата, а също така самите да управляват репутацията си в социалните мрежи. Проектът на Reputize, задено с тези на още 9 компании ще бъде представен пред инвеститори, медии и широка публика на 7 декември на специален Демо ден в в German Tech Entrepreneurship Center в Берлин.

metroaccelerator_logo_whiteblue_vertical

Людмил Каравасилев

METRO Cash & Carry,

Mobile:   +359 887 822 551,

E-mail:    lyudmil.karavasilev@metro.bg